دفتر امام جمعه شاهرود حجة الاسلام و المسلمین محمود ترابی

بیانات امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه

دفتر امام جمعه شاهرود حجة الاسلام و المسلمین محمود ترابی

بیانات امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

امام جمعه شاهرود:

اسلام مخالف خون ریختن است

امام جمعه شاهرود گفت: ما برای پیروزی خون می‌دهیم و این به معنای خون ریختن نیست و بلکه منظور شهادت است.

خبرگزاری فارس: اسلام مخالف خون ریختن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در مراسم ویژه بصیرت دینی که در حسینیه ثارالله شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به فضای سیاسی و موضع گیری‌های حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در مورد حضرت زهرا(س) نکته‌ای که کمتر تبلیغ می‌شود سیره مبارزاتی شیعه در طول تاریخ از حضرت فاطمه(س) الگوبرداری شده است.

وی افزود: امروز شیوه‌های مبارزاتی فراوانی در جهان است که گاهاً با سیره اهل بیت(ع) سازگار نیست.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: استفاده از مظلومیت، اشک و خون خود روشی است که ما فرزندان کربلا از آن الگو گرفته‌ایم و این بدان معنی نیست که ما در موضع انفعال هستیم.

ترابی بیان داشت: ما همیشه هجومی عمل کرده‌ایم؛ اما قالب‌هایی که انتخاب کردیم، متفاوت است.

امام جمعه شاهرود، افزود: شیعه خشونت را در ذات حرکتش ندارد، مگر به اندازه ضرورت در دفاع که خون شیعه ریخته شده ولی خشونت نداشته است.

ترابی با اشاره به تعبیر امام از گریه سیاسی اظهار داشت: امام راحل در تعبیری فرمودند که ما فرزند گریه سیاسی هستیم و با این گریه‌ها سیل راه انداخته و کاخ ستمگران را خراب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما شهدای مظلوم خود که قربانی ترور شده‌اند را می‌توانیم نشان داده و بگوییم با شهادت و شهیدانمان پیش می‌رویم.

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: ما برای پیروزی خون می‌دهیم و به این معنا خون ریختن نیست و شهادت است.

ترابی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: ما جبهه می‌رفتیم تا حق را تقویت کنیم نه اینکه خون کسی را بریزیم و این دفاع کردن از خودمان و دفع فساد بود که دفاع مقدس را شکل داد.

وی با اشاره به شیوه مبارزاتی اظهار داشت: اگر ما نقشه بریزیم تا دشمن را به تله بیندازیم و این با انتظار همراه است در عین حال باز ما در موقعیت حمله قرار داریم.

امام جمعه شاهرود افزود: بالاترین حمله امام حسین(ع)به لشکر دشمن در روز عاشورا آوردن کودک شیرخوار خود به میدان بود که آبروی عمرسعد و دیگران تا به امروز بربادرفته است.

ترابی تاکید کرد: سلاح امام حسین(ع) مظلومیت ایشان است و بالاترین تریبون امام حسین(ع) عاطفه بود که در زن‌ها و خانواده‌ها موج می‌زد و امروز ما با این عاطفه با واقعه کربلا گره خورده‌ایم؛ گلوی نازک علی اصغر بود که ماهیت دشمنان را نشان داد.

وی با اشاره به منافقین و گروه نفاق اظهار داشت: تا پیامبر (ص) زنده بودند از منافقین بحث و سخن بود و بعد از ایشان منافقین چه شده و کجا رفتند؟

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: منافقین در زمان پیامبر بسیار کار و برنامه انجام دادند، اما بعد از ایشان کجا رفته و چه شدند معلوم نیست؟ما که می‌گوییم شیعه تجمع اسلام خالص است، باید متوجه شویم که اسلام خالص چیست؟

ترابی با اشاره به حضرت زهرا(س) گفت: فاطمه(س) در تمام کتب شیعه و سنی برترین زنان عالم بیان و سیده نسا اهل‌الجنه است.

وی خاطرنشان کرد: تا زهرا(س) بود علی (ع) بیعت نکرد و زهرا(س) رسوا کننده نفاق و منافقین بود و سلاح ایشان مظلومیت در برابر حاکمیت بود.

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: اشک‌های زهرا(س) پشتوانه شمشیر علی (ع) بود و حرکت ایشان درخشش ظلمت را شکست و چهره نفاق را رو کرد و ایشان بهترین راه مبارزه را در برابر نفاق به اجرا گذاشت.

ترابی افزود: در سلوک الی‌الله تنها راه و سریعترین نام و اسم اعظم خدا نام زهرای اطهر(س) است و خداوند روی این نام حساس است.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۲:۲۶
admin

روح مطهر سید با صفای شهر، به مستقر شهدا و امام پر کشید . . .

ملکوتی ترین آدمی که تو ساری می شناختم . . .

 

عالـــم ربــــانی و فقیــــه مجاهــــد

حاج آقا سید حسن تائبی

امام جمعه موقت شهرستان سـاری

 

سید حسن تائبی

 

 


عالمی ربانی و فقیهی مجاهد از دیار علویان

...................................................................................................................................................

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: حواریین به عیسى علیه السلام گفتند: یا روح ‏الله با که بنشینیم؟ فرمود: با کسی که دیدارش شما را بیاد خــــــــدا اندازد و سخنش دانشـــتان را زیاد کند و کردارش شما را به آخرت تشویق کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۲:۱۰
admin